Vzdrževanje izpušnega sistema
Vloga izpušnega sistema v vašem vozilu je izjemno pomembna, zato je še toliko pomembneje, da dobro skrbite za njegovo vzdrževanje.
Izpušni sistem skrbi za odvajanje ter omejevanje izpusta izpušnih plinov, ki nastanejo pri izgorevanju goriv. Vozilu zagotavljajo tiho delovanje in izboljšujejo izkoristek motorja. Prav tako prispeva še k izboljšanju moči ter navora motorja in k manjši porabi goriva. Sestavljajo ga izpušni zbiralnik oziroma kolektor, izpušna cev, katalizator in glušniki. Pri novejših dizelskih motorjih so v sestavo vključeni še filtri trdnih delcev.
Zamenjava celotnega ali posameznega dela izpušnega sistema
V servisnih delavnicah vam omogočajo zamenjavo celotnega ali posameznega dela izpušnega sistema. Prav tako lahko dobro zanj poskrbijo v primeru manjših poškodb, ko vam odpravijo ter poskrbijo za dobro delovanje tovrstnega sistema.
Na servisu vozila lahko opravite tudi poseben eko test meritve izpušnih plinov. Tako su lahko izmerite odstopanja od predpisanih vrednosti vsebnosti posameznih plinov. Ob prevelikem odstopanju od predpisane norme je potrebna menjava katalizatorja ali pa filtra trdnih delcev.
Možna pa je tudi vgradnja zmogljivejšega izpušnega sistema. V tem primeru serviserji poskrbijo tudi za homologacijo oziroma za posamično odobritev predelave.
Koristni nasveti ob zamenjavi katalizatorja
Ker se katalizator v funkciji in tudi po lastnostih precej razlikuje od preostalih elementov izpušnega sistema vozila, je treba pri menjavi paziti na nekatere posebnosti.
Takoj po zamenjavi boste morali opraviti pregled emisije izpušnih plinov. Pred menjavo pa boste morali vsekakor odkriti pravi vzrok za njegovo okvaro. To predhodno kasneje odpravite, da ne bo zaradi tega prišlo do ponovne okvare.
Katalizatorja ne smete odstraniti ali zamenjati z nekatalizatorskim delom. Ugotoviti boste morali, ali so nosilci motorja oziroma katalizatorja kodirani, odpravo pa boste morali narediti pred namestitvijo novega. Katalizatorja ne odstranjujte v primeru, ko je, na primer, treba zamenjati kakšen drug del izpušnega sistema. Ob njegovi menjavi je treba prav tako zamenjati vsa tesnila in gumi nosilce.
Katalizator je povprečno treba zamenjati v vozilu enkrat. Teoretično je namreč njegova življenjska doba enaka kot doba vozila. Vsekakor pa je vse odvisno zlasti od pogojev, v katerih deluje. Za njegovo dobro delovanje je potrebna temperatura sistema nekje med 250 in 270 stopinj Celzija. Ta se v normalnih pogojih razvije v povprečju po 200 sekundah delovanja motorja.
Category: Oprema