Moderna tehnologija za boljšo zavorno moč avtomobila
Moderni avtomobili se lahko pohvalijo z zavidljivimi pospeški. Do tega pripomorejo učinkoviti motorji, ki jih vodi veliko računalniške tehnologije, kot tudi sama aerodinamičnost vozila. Velikokrat pa pozabimo na zelo pomembno lastnost jeklenega konjička, ki pa je zavorna moč. Zavorni sistem je sestavljen iz več avtodelov, izmed katerih vsak opravlja svojo specifično nalogo. Tokrat se bomo posvetili ABS senzorju, ki preprečuje blokiranje koles med zaviranjem vozila. To pa omogoča hitrejšo in varnejšo zaustavitev vozila. Ob tem se še bistveno zmanjša možnost obračanja vozila na spolzki, mokri ali poledeneli cesti.
ABS sistem poskrbi za krajšo zavorno razdaljo
Vsak proizvajalec avtomobilov se vsakič ponovno sreča z izzivom zagotavljanja najkrajše zavorne razdalje pri svojih avtomobilih. Tukaj igrajo vlogo različne lastnosti vozila, kot so njegova teža, medosna razdalja, kvaliteta gume na kolesih ipd. Najbolj pomembno pa je, da se prepreči, da bi se med zaviranjem kolesa popolnoma ustavila. To pa prepreči ABS senzor, ki je del sistema za nadzorovanje oprijema vozila v različnih okoliščinah. Ko sistem zazna, da naše vozilo izgublja oprijem med zaviranjem pošlje ukaz v računalnik v našem vozilu ali ESP enoto. Ta pa prične delno nadzorovati hitrost koles, kar stabilizira avtomobil.
ABS senzor se nahaja pri pestah vozila
Glavna naloga senzorja ABS je merjenje rotacijske hitrosti gum oziroma koles. Te podatke pa pridobiva v obliki impulzov napetosti. Hitreje, kot se obrača kolo, hitreje se impulzi napetosti sprožajo in potujejo v ABS enoto. Ta enota pa računa hitrost vrtenja koles, ko vozimo avtomobil. Če računalnik zazna, da se eno ali več koles ustavilo, sprosti hidravlični pritisk zavor v kratkih presledkih. To pa omogoča, da se kolesa vrtijo in ne drsijo po podlagi.
Kvalitetne gume so pomembne pri pospeševanju in zaviranju vozila
Gume predstavljajo edini stik, ki ga ima naš avtomobil s cestiščem. To je tudi razlog, da so pospeški, zaviralna pot in stabilnost v veliki meri odvisni od kakovosti naših gum. Te se izrabijo z uporabo, kar močno zmanjša in omeji prej omenjene lastnosti našega vozila. Njihova povprečna življenjska doba je nekje od 100.000 – 150.000 kilometrov. V realnem svetu je lahko to število tudi višja ali nižje; veliko je odvisno od našega načina vožnje, podlaga po kateri vozimo, teže vozila ipd.
Nove gume nam prihranijo stroške z vzdrževanjem vozila
Nakup novih gum za avto prinaša številne prednosti, ki jih morda sprva ne opazimo. Dejstvo je, da izrabljene gume hitro povečajo povprečno porabo goriva. Tako je možno, da bomo za gorivo zapravili veliko več sredstev. Temu je tako, saj bo motor moral bolj trdo delati, da bo ohranjal primerno hitrost pri vožnji, saj se veliko moči izgubi pri prenosi sile z koles na cestišče.
Pri nakupu novih gum pa je pomembno, da kupimo takšne, kot jih predpisujejo cestni zakoni. Za zimski čas bomo potrebovali zimske gume, za vožnjo v toplejših mesecih pa letne. Za voznike, ki ne želijo opravljati menjavo gum vsako sezono, pa se priporoča uporaba celoletnih gum.
Simptomi okvarjenega ABS senzorja
Ker je ABS senzor izredno pomembna naprava za varno ustavljanje vozila, je dobro, če poznamo glavne simptome, ko se okvari. Večina novejših vozil nas opozori na možne težave z opozorilno lučko na armaturni plošči. Kljub temu pa računalniški sistem vedno ne zazna okvare, zato moramo prisluhniti vozilu, če nam ta sporoča, da je senzor okvarjen. To pa prikaže po simptomih, kot so:
Vozila z okvarjenim ABS sistemom se zaustavijo prepočasi
ABS sistem se aktivira takrat, ko močno pritisnemo na zavorno pedal. To sproži ukaz v računalniku, da zmanjša pritisk na kolesa, ki bi se drugače popolnoma zaustavila. Če opazimo, da naše vozilo potrebuje dalj časa oziroma večjo razdaljo, da se ustavi, potem je morda kaj narobe z omenjenim sistemom.
Zavorno pedalo je manj odzivno, če ABS senzor ne deluje pravilno
Če ABS senzor ne deluje pravilno, je to možno opaziti pri uporabi zavornega pedala. V tem primeru je možno, da bomo večkrat pritisnili na pedalo za zavore, avtomobil pa se ne bo takoj odzval na ukaz. Do tega pride takrat, ko računalnik misli, da naš avtomobil drsi po cesti, zato prične prilagajati zavorno silo zavor, da prepreči drsenje vozila.
Slabša stabilnost na drsečih površinah z okvarjenim sistemom ABS
Novejša vozila imajo vgrajen sistem proti zdrsavanju z imenom ESP. Ta pa je del tehnologija ABS. Sistema skupaj delujeta, da nadzirata vrtenje koles v primeru, da naše vozilo prične zdrsavati. Če pa se v sistemu nahaja napaka, je možno, da bo naše vozilo izgubljalo oprijem v ovinkih na spolzkem cestišču.
Blagovna znamka silux ponuja vrhunske dele za vozila različnih velikosti in proizvajalcev. V ponudbi je možno zaslediti nadomestne in poprodajne dele preverjene kakovosti. To je tudi razlog, da ji zaupa vedno več voznikov osebnih in tovornih vozil.
Category: Oprema